Závod připomněl narozeniny Škodovky
Letošního ročníku legendárního závodu 1000 mil československých se zúčastnilo 130 posádek. Informoval o tom ředitel soutěže Jiří Patočka.
Vítězem ročníku závodu veteránů 1000 mil československých se stala posádka Pavel Krotil a Zuzka Kadlčková s vozem BMW 326 z roku 1937. Závod se jel tradičně jako jízda pravidelnosti na trati mezi Prahou a Bratislavou.
Vozy se měly na trati dlouhé zhruba 1000 km co nejvíce přiblížit průměrné rychlosti 45 kilometrů za hodinu. Jednu ze zastávek měly vozy minulý týden ve čtvrtek mezi půl desátou a půl dvanáctou také v Polné.
Letošního ročníku se zúčastnilo rekordních 130 posádek s odkazem na 130. výročí značky Škoda. Tomu odpovídala i účast devíti škodovek.
Na trať vyjelo i několik aut, která se účastnila původního rychlostního závodu ve 30. letech minulého století. Mezi nimi například Praga Super Piccolo nebo Ford V8 Roadster, který v roce 1934 dosáhl traťového průměru 96 km/h.
Závodu se účastnily jak další tuzemské prvorepublikové značky jako Praga, Aero, Tatra nebo Jawa, tak vozy zahraniční výroby významných značek té doby, jako byly BMW, Bentley, Lagonda, MG nebo legendární Bugatti.
Ne všechny vozy dojely kvůli poruchám do cíle. V cíli před Národním technickým muzeem tak bylo možné spatřit vůz Aero tažený na laně jiným veteránem, jednu Škodu Rapid do cíle dotlačili a vůz Praga Baby dojel na přívěsu. Dalších několik vozů se před muzeem ani neobjevilo.
Soutěž obnovuje tradici stejnojmenného dálkového závodu mezi Prahou a Bratislavou 1000 mil československých, který byl pořádán Autoklubem republiky československé ve 30. letech 20. století. První obnovený ročník se jel roku 1970.
Od roku 2015 se závod jezdí každoročně. Jízdy se mohou zúčastnit vozy do modelového roku 1939.
Pořadatelem soutěže je v současnosti Spolek přátel 1000 mil československých v součinnosti s Veteran Car Clubem Praha, Veteran klubem Bratislava, Autoklubem ČR a Národním technickým muzeem.