Reklama
Dnes je středa 27.08.2025      svátek má Otakar

Nebezpečná křižovatka se mění k nepoznání

STAVEBNÍ PRÁCE probíhaly souběžně na dvou úsecích silnice u Dobré Vody nedaleko Telče. Opravena už je silnice mezi Dobrou Vodou a Krahulčím. Na komunikaci I/23 ještě ale dál pokračují práce na úpravě nebezpečné křižovatky u místní části Mrákotína. Foto: D STAVEBNÍ PRÁCE probíhaly souběžně na dvou úsecích silnice u Dobré Vody nedaleko Telče. Opravena už je silnice mezi Dobrou Vodou a Krahulčím. Na komunikaci I/23 ještě ale dál pokračují práce na úpravě nebezpečné křižovatky u místní části Mrákotína. Foto: D
05.06.2025 Zprávy/Komentáře(0), autor:
Kratochvíl David

Silnice I/23 mezi Dobrou vodou, která je místní částí Mrákotína u Telče, a Krahulčím už je od první červnové neděle pro motoristy zase volně průjezdná. 
Informoval o tom Jiří Veselý, mluvčí Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD), která investiční akci za 21,19 milionu korun bez DPH investovala. Práce provázela úplná uzavírka. Úsek je plně průjezdný v obou směrech a práce na něm trvaly 55 dní.


„Jedná se o úsek v celkové délce 973 metrů. Místo opravy navazuje na stavbu úpravy křižovatky. Konec opravovaného úseku byl na začátku Krahulčí, před označením obce,“ sdělil Veselý.  
Podle posledního sčítání dopravy tudy projede každý den na čtyři tisíce vozidel, přičemž nákladní doprava se na zatížení komunikace podílí přibližně z jedné čtvrtiny.


V opravovaném úseku byla diagnostickým průzkumem podle Veselého odhalena řada vad, ať už šlo o trhliny v asfaltovém krytu vozovky nebo ulámané krajnice. 
Způsob a rozsah opravy se opíral o projektovou dokumentaci. Vyměněno bylo asfaltové souvrství, upraveny byly krajnice a obnoven byl systém odvodnění. 


„Rovněž jsme vyměnili opotřebovaná ocelová svodidla. Součástí stavební operace byla i vynucená přeložka sítí elektronických komunikací,“ doplnil.
Na totožné silnici, jen o kus dál, se stále pracuje na úpravě nebezpečné a nepřehledné křižovatky. Stavba se drží podle Veselého stanoveného harmonogramu. 
„Na hlavní trasu bychom chtěli pustit provoz už v létě,“ říká k investici za 77,93 milionu korun bez DPH Veselý. Na stavbě nadále pokračují zemní práce. 


Zemina v budoucí trase přeložené silnice I/23 v prostoru křižovatky je svážena nedaleko od místa probíhajících prací a její odtěžení probíhá až do hloubky 4,5 metru.
Přeložená silnice bude nově v zářezu. V něm se už rýsuje trasa přeložené komunikace. „Pracujeme na úpravě skalního podloží a svazích zářezu, které budou zpevněny kamenivem. Dokončena byla souběžná provizorní komunikace délky 682 m, na kterou jsme od 1. června převedli dopravu během stavební úpravy křižovatky. Místo tedy je průjezdné,“ podotkl Veselý. 


„Předpokládáme, že v srpnu bychom pustili provoz na již hotovou hlavní trasu a pak bychom upravovali vedlejší komunikaci, která se silnicí první třídy tvoří stykovou křižovatku,“ doplnil k aktuální investici ŘSD.
Jejím cílem je podle Veselého úprava značně nepřehledné křižovatky, a to vzhledem k nenormovému směrovému a výškovému vedení silnice I/23.  Křižovatka se nachází v zatáčce, a navíc na horizontu.
 Navržená přeložka silnice I/23 je v prostoru křižovatky rozšířena pro přídatný pruh pro odbočení vlevo na silnici III/40615 v šířce 3,25 metrů. 


Výškové poměry silnice I/23 budou upraveny tak, že bude z prostoru křižovatky odtěžena zemina a silniční těleso bude o cca 4,5 metru níže, než je dosud. 
Tím bude podle Veselého vyřešen nepřehledný horizont. Úprava silnice III/40615 je navržena s příslušným rozšířením o 0,9 a 0,8 m vyplývajícím ze směrových poměrů.


 Přeložka této komunikace je s jedním pravostranným obloukem o poloměru 250 m. „Komunikace bude upravena tak, že bude navedena kolmo k hlavní silnici I/23. Vybudován bude také 5 metrů široký asfaltový sjezd, který poslouží k přístupu na zemědělské pozemky,“ doplnil Veselý. 
Uvedení přestavěné křižovatky do plného provozu plánuje ŘSD nejpozději v listopadu.

0 komentářů

Přidat Komentář


Reklama Reklama
Reklama