Nový dopravce: Jsme otevřeni připomínkám všech cestujících
Od 30. března nově zajišťuje obsluhu Jihlavska společnost ČSAD Autobusy České Budějovice. Oblast Jihlavska vyhrály ve výběrovém řízení na dobu deseti let. Vystřídaly společnost Icom transport, která Jihlavsko v rámci VDV obsluhovala dříve.
Jak JL sdělil Vladimír Homola, generální ředitel ČSAD České Budějovice (Busem), od prvního dne dělali maximum, aby lidé byli spokojení, a splnili všechny podmínky, ke kterým se zavázali ve výběrovém řízení. Doplnil, že už v prvních dnech měli na místě dispečery i záložní řidiče, připravené okamžitě řešit jakýkoliv problém.
Šéf Busem připustil, že se objevily i některé drobnosti: „Jako třeba řidič, který kvůli snaze udělat to správně a vyhovět cestujícímu vyrazil o půl hodiny dřív, nebo jiný, který v ranní tmě a dešti sjel omylem do uličky, odkud se bál vycouvat bez pomoci,“ popsal pro JL generální ředitel.
Jak podtrhl, jsou to situace, které se zkrátka v reálném provozu stávají. „Nejsou to chyby z lehkomyslnosti, ale z lidského faktoru a snahy to udělat správně. Důležité je, že jsme všechno rychle narovnali – a už od odpoledne prvního dne se systém stabilizoval,“ zdůraznil Homola.
Paní Jiřina jezdí nepravidelně autobusem linky 470, který vyjíždí ve 4.21 hodin ráno z Měřína. S autobusem jezdí do práce do jihlavské průmyslové zóny.
„Autobusy mě dobře navazují na směny. Dobré je, že spojem mohou jet do průmyslové zóny například i obyvatelé Luk nad Jihlavou nebo Kamenice,“ sdělila paní Jiřina JL. Oceňuje i zavedení spojů do Měřína, které navazují na autobusy do Brna.
Zima ve voze
Při dvou jízdách 2. a 5. května byla však paní Jiřině ve spoji z Měřína do jihlavské průmyslové zóny zima. „Venku bylo dosti chladno. Klimatizace v autobusu sice běžela, ale připadalo mi, že tam snad bylo ještě chladněji než venku,“ poznamenala. Obává se, že z toho onemocní.
Generální ředitel Busem zaznamenal připomínky cestujících k teplotě ve vozech. Podle něho je však potřeba říci, že řidič sedí v oddělené kabině, kde je jiná mikroklimatická zóna než vzadu ve voze.
„Pokud je někomu zima nebo horko, je důležité říct to řidiči. Není to žádná ostuda,“ vyzval Homola. „Pokud by ani to nepomohlo, máme na každém voze kontakty na dispečink nebo callcentrum – jsme připravení to řešit obratem. Ale bez zpětné vazby se nic nezmění – mluvit se musí,“ pokračoval.
Více v tištěném vydání JL s datem 20.5.