VRT připravují v částečném utajení
Se zájmem jsem si přečetl diskusi na téma oteplování a vyjádření pana Miroslava Žáčka. Chtělo se mi zvolat hurá! Zároveň oceňuji odvahu šéfredaktora a vedení JL, že nešlape stále v jedné „brázdě“ a občas zveřejní i opačné názory k různým tématům. Ve většinových médiích se můžeme dočíst nebo vyslechnout veřejnoprávně pouze jednu jedinou pravdu, což neblaze připomíná doby minulé.
Téma oteplování – změna klimatu, je jedním z nich. Jako v jiných oblastech i zde je třeba sledovat cestu peněz, která neomylně ukáže, odkud vítr vane. V tomto případě je to zájem globálních firem, které lidstvu sugerují, že mohou s imisemi něco podstatného změnit.
Na druhé straně nikdo neřeší zcela nesmyslnou přepravu zboží, které se v zájmu peněz vyrábí a produkuje na druhé straně zeměkoule – následuje doprava lodí, překládka na kamiony a cesta přes celou Evropu směrem na jih, mimo jiné přes naše těžce opravené a stále přetížené dálnice.
S tím pak souvisí téma železniční dopravy, o které jsem se aktuálně dočetl, že bude řešeno spojení mezi Brnem a Prahou – omezením části spojů. Naštěstí až od roku 2025. Něco to však signalizuje – zřejmě nejsou tyto spoje vytížené natolik, aby měl dopravce zájem je provozovat na stávající úrovni.
Za další – téma VRT – vysokorychlostní trati opět mezi Brnem a Prahou, které se prezentuje jako jeden z nejpřínosnějších počinů tohoto století. Nikdo o tom moc neví, vše se připravuje v částečném utajení, ale naši krajští a další představitelé v tom vidí ohromný přínos.
Důkazem mají být nadsazené počty dopravovaných osob. Trasa je už poněkolikáté změněna, má mít zpracovanou studii proveditelnosti, která však není k dispozici a není známo, kdo bude jejím oponentem.
Dotčené obce v našem, ale i v jiných krajích se snaží ochránit své oprávněné zájmy, ale nikdo je příliš nevnímá, protože sebevědomá samospráva není žádoucí, stát si ví nejlépe rady sám.
V této souvislosti oceňuji opět nezávislý článek v JL ze dne 6. dubna 2021. Od té doby ticho po pěšině – mělo být projednáno na úrovni kraje, bylo, nebylo?
Na závěr – spočítal někdo, kolik to bude emisí CO2, než se výstavba v takovém rozsahu provede, jaké budou dopady na životní prostředí dotčeného území, poškození vodních zdrojů, omezení spojení na místní úrovni rozdělení, kolik to všechno bude stát, kdo to bude financovat a hlavně - komu to bude sloužit?
Asi bychom se měli vrátit zpátky na zem a starat se například jak budeme hospodařit s odpady, protože skládka v Henčově roste do oblak a skutečné řešení v nedohlednu, nebo jsme spokojeni s prodejem do Číny? Přitom možnosti z domácí líhně malých šedých buněk jsou k dispozici!
Ing. Vojtěch Rosický,
Nevím, proč by se tam nemohly přepravovat i kamiony , které přes naší republiku pouze projíždějí. V Břeclavi(totéž na hranici s Německem) udělat pro kamiony překladová nádraží a není co řešit. Asi jsou tady určité skupiny, které raději chtějí, aby kamiony přecpávaly a ničily naši dálnici a tarasily naše města. Ono bohatě stačí co se pohybuje po naší republice nákladních vozidel (také díky tomu, že jsme se stali sklady, překladišti zboží, nebo-li logistickými centry). Řada věcí by klidně mohla být přepravována na železnici, co nepotřebuje tak rychlejší převoz (např. potraviny-ovoce, zelenina atd). O ekologii vůbec nehovořím.
Máte aspoň trochu představu o tom,co jste napsal?
Vždyť uz něco v menším zde bylo,ovšem s největší pravděpodobností "kamionová lobby" dosáhla toho, že to v Roudnici zrušili. Těch kamionů a nákladních vozidel je zde stále více, takže s tím asi budou , pánové, muset něco dělat.
Z Lovosic do Drážďan a dopravci tím tenkrát šetřili povolení tuším. Při výlukách to trvalo klidně i šest hodin i víc..Dnes po dálnici trasa na hodinu a půl max. Zkuste si to spočítat z Břeclavi na Rozvadov.
Ten VRT už měl být dávno stavěn, už i to Maroko má svoji rychlodráhu. Nevím proč je proti tomu taková averze, jsme sami proti sobě. Vždyť ve Střední Evropě to nahradí leteckou dopravu se sousedními státy (to už dávno zjistili, že vlakem je to daleko lepší, než se všemi komplikacemi na letištích).