Reklama
Dnes je středa 27.08.2025      svátek má Otakar

Upoutávky Kraje zdobí tváře lídrů

28.05.2017 Váš politik/Komentáře(0), autor:
Pavel Bajer

Jihlavské listy, 09.09.2016

Umístění dvou hlavních kandidátů ČSSD do voleb na krajské billboardy, zvoucí na Minifestival řemesel, se nelíbí lídrům většiny politických stran.

Nešťastná náhoda, nebo chytrý marketingový tah? Otázka, kterou si v současné době klade nejeden obyvatel Vysočiny v souvislosti s pěti krajskými billboardy, které se objevily například nedaleko městského nádraží v Jihlavě. Zvou na „Minifestival řemesel“ a financovala je Krajská hospodářská komora.

Problémem však je, že na billboardech figuruje jednička a dvojka krajské kandidátky ČSSD, hejtman Jiří Běhounek a krajská radní Jana Fialová. Jako první na tento problém upozornil nezávislý novinář Miroslav Mareš.

Opozici se to nelíbí. Odborníci se domnívají, že se jedná ze strany ČSSD o chytrý marketingový tah.

„Navrhla nám to jihlavská reklamní agentura, hejtman kraje a radní Fialová na nich jsou proto, že akci podporují. Chtěli jsme akci zatraktivnit, v žádném případě nešlo z naší strany o předvolební podporu ČSSD,“ vysvětlil ředitel Krajské hospodářské komory Tomáš Prchal.

Připustil však, že je to problematické, protože se akce koná zrovna ve volebním roce.

Za běžný marketingový tah celou záležitost považuje například Martina Rychetská z jihlavské PR agentury Dendrit. „Období před volbami k podobným krokům svádí. Pravdou však je, že se to děje např íč politickými stranami nejen v ČR. ČSSD není v tomto ohledu rozhodně výjimkou,“ doplnila Rychetská. Jako obdobný případ uvedla jadernou fyzičku Danu Drábovou, která kandiduje také v krajských volbách, a zároveň figuruje na plakátech a dalších tiskovinách Státního úřadu pro jadernou bezpečnost.

„Podle mého názoru je to jasná politická agitace ČSSD, která si dělá předvolební agitaci za peníze nás všech. Je to nemorální,“ myslí si jihlavský sociolog Daniel Hanzl.

Vysočinský předseda ČSSD Petr Krčál má však na celou záležitost jiný názor. Upozornil, že billboardová kampaň k podpoře řemesel byla financována z prostředků Krajské hospodářské komory.

„Ta si sama vybrala tváře této kampaně, což nemohla ovlivnit ani krajská organizace sociální demokracie. Zda je tato kombinace šť astná či nešťastná, nechci v tuto chvíli komentovat,“ sdělil Krčál.

Již 18 let se zabývá veřejným zájmem a korupcí nevládní neziskovka Transparency International. Podle právní asistentky této organizace Jekatěriny Chalkiny jsou krajské bilboardy se sociálně demokratickými lídry z hlediska zákona v pořádku. „Domníváme se však, že taková reklama v období krátce před volbami není vhodná a korektní, přístup k podobné inzerci v tomto období má být trochu zdrženlivější,“ dodala Chalkina.

0 komentářů

Přidat Komentář


Reklama Reklama
Reklama