Názor na billboardy kandidátů na hejtmana
Jihlavské listy, 09.09.2016
Milan Plodík (KSČM)
Obsahově, včetně financí, tuto akci schválilo krajské zastupitelstvo, takže je dobře ji publikovat a prezentovat. Nemáme problém ani s tím, že se s touto významnou akcí prezentuje paní radní pro školství, která ji má na starosti z titulu své funkce, a pan hejtman, jako nejvyšší představitel kraje. Je otázkou její načasování těsně před krajskými volbami, a v takové míře; jestli je to vhodné. Může to nahrávat spekulacím, že je to předvolební kampaň z veřejných peněz.
Zdeněk Geist (ODS)
Ať už objednal a platí tyto billboardy kdokoliv, být na místě vedení kraje, považoval bych takovou propagaci těsně před volbami za nevhodnou. Její načasování i jejich na první pohled podobný vzhled, jako u volebních plakátů ČSSD, je dostatečně výmluvný. Každý si jistě udělá obrázek i závěr sám.
Jaromír Kalina (KDU – ČSL)
Pro mne je účel čitelný. Propagaci a marketing umí Kraj Vysočina na vysoké úrovni. Jde jen o to, odolat pokušení. Já bych takovou věc neudělal.
Libor Honzárek (TOP 09 + Zelení)
Grafická úprava velkoplošného plakátu propagujícího akci Kraje Vysočina „Minifestival řemesel“ je velmi podobná grafice typických volebních plakátů. Dominantní portréty představitelů krajského vedení, pana Jiřího Běhounka a paní Jany Fialové, u pozorovatele vyvolávají dojem, že jde spíše o volební billboard, než o pozvánku na připravovaný řemeslný festival. Domnívám se, že tento způsob propagace akcí Kraje Vysočina je poněkud zavádějící a nešťastný, vyvolávající zbytečné spekulace. Zda jde skutečně o pouhou shodu náhod, nebo o chytrý volební marketing, ponechávám úsudku občanů, potažmo voličů…
Josef Pavlík (ANO 2011):
Toto je klasický příklad zneužívání krajských peněz ve volební kampani. Nabízí se přirovnání, že Kraj Vysočina je jakýmsi výběrčím finančních prostředků pro stranickou kasu ČSSD. Taková koncentrace billboardů s lídry kandidátky ČSSD dokazuje jasnou nabubřelost a nedostatek sebereflexe ze strany hlavních tváří, uvedených billboardech.