Reklama
Dnes je středa 27.08.2025      svátek má Otakar

Poklona

Foto: Magistrát Města Jihlavy Foto: Magistrát Města Jihlavy
12.11.2015 Čtenáři píší/Komentáře(34), autor:
Aleš a Michal Urbanovi

 

Dne 11. 11. v 11:11 se rozezněly sirény po celé České republice. Možná se mnoho z vás podivovalo, proč? Nebyla to první středa v měsíci, ale byl to Den válečných veteránů. Od listopadu 2001 je tento významný den připomínán i v České republice. Je dobré, že si to připomínáme. Neměli bychom zapomínat na ty, kteří se účastnili pod českou vlajkou či pod jinou válečných konfliktů nebo mírových misí. Symbol válečných veteránů je vlčí mák, který byl použit před více než 110 lety v Kanadě.

 

V Jihlavě se konal pietní akt za všechny padlé vojenské veterány na Ústředním hřbitově na Žižkově ulici za účasti vojenských veteránů a představitelů města Jihlavy. Chtěli bychom s bratrem složit poklonu všem vojenským veteránům, mezi kterými je i náš otec. Válečný veterán, který se spolu z mnoha dalšími vojáky z Vysočiny účastnil mise v mezinárodní mírové operaci v rámci NATO na území Kosova v roce 1999. Jsme na něj hrdí.

Napište i vy, svůj vlastní článek - formulář ZDE

34 komentářů

Přidat Komentář

  • Strejček Nimra  | 20.08.2025 10:25  | Reagovat

    Zdeněčku, mně je 69 let a začínám mít obavy jestli jste opravdu tak "zabejčený" havlista, nebo jste , nechci říkat co. Číst někdy vaše připomínky je opravdu silný tabák. Chce to obyčejný selský rozum a ten, jak se zdá, vám, s prominutím, chybí.
    • čtenář  | 20.08.2025 10:25  | Reagovat
      Švejk říkal, že příčinou jsou někdy duševní pohnutky v šestinedělí.
      To asi ale nebude tento případ. Spíše myslím, že to dělají ty divoké sny o Putinovi.
  • Joe  | 20.08.2025 10:25  | Reagovat
    Zoufalost
    Jen zoufalec schovaný v anonymitě se sníží k osobnímu napadání diskutující se známou identitou.
    Věru, jedna z mnoho ukázek osobního charakteru, který se tu v diskusích projevuje znova a znova. To fakt jeden akorát kroutí hlavou. Nebylo by lepší si nafukovat ego někde jinde a jinak?
    Každý má svůj náror, pro i proti. Jeho věc. Ale rytí do někoho v takto osobní rovině je nečestná hloupost.
    • čtenář  | 20.08.2025 10:25  | Reagovat
      Máte úplnou pravdu, Joe.
      Taky už vás nebaví, to neustálé dupání nožičkama, výkřiků HNUS,HNUS,HNUS a nadávek. Ale někoho prostě nepředěláte. Na identitě nezáleží, Já také neznám vaši identitu a nezajímá mne. Jen ten, kdo se dosud nezbavil své minulosti vyžaduje to, čemu byl zvyklý za minulého neblahého režimu, rozkrýt, zjistit, zajistit, špehovat. Zdravím.
      • čtenář  | 20.08.2025 10:25  | Reagovat
        A titulek o Zoufalcích
        mi připomíná něco jiného. Výborný článek pana Václava Klause mladšího na Novinkách. Doporučuji. Rozhodně zajímavější, než anonce pana architekta na prastaré filmy v televizi.
    • Strejček Nimra  | 20.08.2025 10:25  | Reagovat

      Nevím co tím myslíte s tím osobním napadání. To je vždy reakce na danou osobu nebo téma. Pokud nikdo nebude reagovat, tak proč JL stále pobízejí čtenáře, aby psali  do jejich tisku. O anonymitě byla řeč v prvních ohlasech, když se to poprvé zavedlo, tak těch reakcí anonymních čtenářů bylo daleko více (byly i vulgární). Potom už JL zavedly, že se musí při přihlašování psát e-maily. A dnes při takové technice jste všude jako nahý v trní, žádná anonymita neexistuje, mám s tím své zkušenosti. Ono to vypadá jenom jako...na první pohled.
      Jinak pokud reaguji na ZG, tak tam vždy slušně dodávám... s prominutím, omlouvám se apod. Tak nevím o čem je řeč, p.Joe. Já si myslím, že JL jsou rády, že tyto "diskuse" existují, získávají tím své čtenáře a na zajímavosti. Mnozí právě  čekají na tyto duely a reagují na kontraverzní články, se kterými nesouhlasí, tak to chodí i v tzv. pseudodemokracii, které my říkáme demokracie.
  • Zdeněk  | 20.08.2025 10:25  | Reagovat
    POZVÁNKA
    Sochař Radomír Dvořák – autor díla
    a ředitel firmy Granit Lipnice   Ing.Zdeněk Knedla - technolog realizace strojové části výroby díla
     
    si Vás dovolují pozvat na odhalení 
    drobného ;) pětitunového žulového monumentu
     
    KLÍČE  (PAMÁTNÍK 17.LISTOPADU) ,
     
    které proběhne v úterý 17.11. v 15:00 v Jihlavě za Kauflandem
    u řeky nad jezem,
    a zároveň Vás prosí o šíření této pozvánky, a tím i o propagaci dobročinné aukce Negativu klíče, který vzniknul  jako bonus při strojové výrobě polotovarů díla   (viz foto níže a odkaz na úvodní straně firemního webu www.granit-lipnice.cz ).
     Více informací o projektu KLÍČE na stránkách organizátora akce  www.tgmjihlava.cz
    • čtenář  | 20.08.2025 10:25  | Reagovat
      V Praze na Václavském náměstí a Albertově to bude určitě zajímavější.
      • čtenář  | 20.08.2025 10:25  | Reagovat
        A rozhodně bylo.
        • Zdeněk  | 20.08.2025 10:25  | Reagovat
          NĚCO JAKO PŘÍ INAUGURACI JOŠTA V BRN,Ě, PANKÁČI SKVĚLE ZABUBNOVALI,MUSELI OPAKOVAT
      • Zdeněk  | 20.08.2025 10:25  | Reagovat
        PROČ SE CPÁT DO KAVÁRNY V PRAZE A NEJÍT V JIHLAVĚ NA NÁBŘEŽÍ VÁCLAVA HAVLA
        Sochař Radomír Dvořák – autor díla
        a ředitel firmy Granit Lipnice   Ing.Zdeněk Knedla - technolog realizace strojové části výroby díla
         si Vás dovolují pozvat na odhalení 
        drobného ;) pětitunového žulového monumentu
         KLÍČE  (PAMÁTNÍK 17.LISTOPADU) ,
        ------------------------------------------------------------
        PRŠELO,ALE ÚČAST BYLA SKVĚLÁ
        • čtenář  | 20.08.2025 10:25  | Reagovat
          Ono skutečně existuje nějaké nábřeží Vendy alkoholika?
          To je ta jímka u Batelova? A ta skvělá účast? Že by těch pazdrátů tam bylo víc než nás na Albertově? To jsou mi ale věci. Podle fotek tam vidím akorát pár rodičů od těch nahnaných děcek, nějaký ten potentát z radnice, novinář, fotograf a placený účastník. No, dobré.   
  • Pavlík  | 20.08.2025 10:25  | Reagovat

    Samozřejmě, že jsem ty sirény slyšel a říkal si, kterej magor polil na radnici kafem pult spouštění varovného hlášení... Tohle se prostě nedělá.  Nikomu předem neřeknete, že se zneužijí sirény pro takovouto věc a pak se divíte, že až budou sirény houkat naostro, nikdo tomu už nebude dávat žádnou váhu !!!  Je to hnus... Veteránům máte rozeznít všechny zvony - to je důstojné a nepobouří to. A ne pouštět po celém městě sirény, ketré každého naštvou, vylekají, znejistí, maminkám vzbudí spící miminka !!!  Hnus !!!
  • Strejček Nimra  | 20.08.2025 10:25  | Reagovat
    Není veterán jako veterán
    Ti, kteří bojovali za naši svobodu v obou světových válkách jsou skutečnými veterány, před kterými je třeba složit poklonu a vážit si jich. Ti, kteří tam byli mezi ně "vmontováni" po r.89 jsou normálními žoldáky, kteří bojovali za cizí zájmy a peníze, nikoliv za naši vlast a občany. Tyto tzv." mírové mise" nebyly často ani schváleny OSN a jsou vlastně vpádem NATO do suverenity napadených států. My jsme tak vlastně v nevyhlášených válkách, které vede tento útočný vojenský pakt pod vedením USA, pro jejich zájmy, nikoliv pro dobro napadených zemí (vidíme to dnes na příkladech ze severní Afriky, Blízkého východu, Afgoše atd, co to přináší současné Evropě). Proto nemohu souhlasit se spojováním s veterány ze světových válek s těmi dnešními žoldáky. Je to můj subjektivní názor.
  • Zdeněk  | 20.08.2025 10:25  | Reagovat
    POKLONA
    Válečný veterán, který se spolu z mnoha dalšími vojáky z Vysočiny účastnil mise v mezinárodní mírové operaci v rámci NATO na území Kosova v roce 1999. Jsme na něj hrdí.
    Aleš a Michal Urbanovi
    -------------------------------------------------------------
    Vážení Urbanovi,
    Obdivuji Váš článek a ilustrační foto.
    Z Vašeho obličeje se dá vyčíst kdo jste.
    "Fotografie a podpis".
    Na druhé straně, hnusná reakce hnusného, podvraťáckého ANONYMA.
    Stejná jako u článku o důstojném pohřbu faráře Toufara.
    Ing. Arch. Zdeněk Gryc
    --------------------------------------------------------------
    Je to hnus... Veteránům máte rozeznít všechny zvony - to je důstojné a nepobouří to. A ne pouštět po celém městě sirény, ketré každého naštvou, vylekají, znejistí, maminkám vzbudí spící miminka !!!  Hnus !!!
    Pavlík | 2015-11-12 09:31:01 | Reagovat
    ----------------------------------------------------------------
    To je ale hnus.
    Nenechat mrtvé spát a jako hyeny se přehrabovat v jejich kostech.
    čtenář | 2015-06-26 14:33:46 | Reagovat
    -----------------------------------------------------------------------------
     
  • Strejček Nimra  | 20.08.2025 10:25  | Reagovat

    Opravdu, Zdeněčku, vy máte občas ty hodnoty a fakta hodně převrácené. Jestli to, co bylo začátkem v Jugoslávii, byla mírová mise, tak už nevím co to bylo tzv. humanitární bombardování vašeho oblíbence VH, který nás právě zatáhl do NATA. Jestli si vzpomínáte jak večer létaly svazy letadel NATA přes Jihlavu a vezly asi "mírové holubice" Bělehradu. Co následovalo v Kosovu bylo už chránění albánských teroristů (vrahů a zlodějů lidských orgánů) před Srby, kterým bylo sebráno jejich letité historické území. Jenže zájem USA byl velký, měly tady svoje zájmy na Balkáně. I ta kámoška Havla Madlena tady snad má svoje kšefty. A ten konec už byl snad pod patronací modrých přileb, protože už se to nelíbilo řadě zemí, co se tady dělo.
    Jó, když žil Tito, byl tam v Jugošce pořádek, jenže se to někomu nelíbilo. To je dnes obdobné těm slavným arabským revolucím na severu Afriky a na Blízkém východě. Rozvrácené země občanskými, kmenovými válkami a následný exodus do Evropy. Je zajímavé, že obyčejní lidé např. z Libye hodně vzpomínají na tzv. diktátora Muamara K. Měli se daleko lépe než dnes po importu  demokracie. Jejich občané měli v mnohém lepší výhody než my. A kdo asi za tím stojí , Zdeněčku, nevíte? Rukopis je podobný.
    • čtenář  | 20.08.2025 10:25  | Reagovat
      Víte strejčku, já si mysílm, že zde už se ani nejedná o převrácené hodnoty, ale přímo o stařecký marasmus.
      Příkladem je, že náš milý Zdeněček uvádí zde můj příspěvek z jiné doby k úplně jiné tématice, než je tento článek. On se snad někdo, coby hyena přehrabuje v kostech válečných veteránů? Nebo ty veterány chce někdo kanonizovat a potřebuje je mít přesně roztříděné? Jinak si to neumím vysvětlit, leda snad tak, že si chudák pan architekt plete vozy a kozy. Počítám, že do toho nakonec zaplete i svoji favoritku Mášu Aljochinovou i s mraženým kuřetem a bude chtít po ní pojmenovat druhý břeh potoka (ten první je již vyhrazen pro Heydrichova chráněnce).
      Já se až dosud chtěl tomuto tématu vyhnout a vůbec se do tohoto tématu nezapojovat,, protože mi připadalo nedůstojné dělat si z někoho legraci, ale když mi náš soudruh architekt podsouvá věci, které jsem k tomuto námětu vůbec nenapsal, budiž Bohu poručeno.
      A mohu jen vzdávat dík, že už snad jsou podobní fanatičtí pravdoláskaři, stejně jako sluníčkáři a zelení ekoteroristé zapsáni do červené knihy ohrožených druhů.
        
       
      • čtenář  | 20.08.2025 10:25  | Reagovat
        Ještě drobnost.
        Hrdý článek o pokloně byl napsán 12.11.2015. zatímco můj příspěvek, že by mrtvým měl být dopřán klid, má datum 26.6.2015. Ale je možné, že se pan architekt k němu po 5 měsících teprve nyní dopracoval. Proč ne?
        • Zdeněk  | 20.08.2025 10:25  | Reagovat
          POKLONA STATEČNÝM A HNUSNÝ HNUS ANO-NYMŮ to je to o co jde!
          • čtenář  | 20.08.2025 10:25  | Reagovat
            Vidíte ten rozdíl?
            Když píšu o panu architektovi, vyjadřuji se o něm jako o milém panu Zdeněčkovi. Pan architekt, pokud zrovna netapetuje cizí příspěvky, některé i více než půl roku staré, sepisuje povýtce mimořádně nezáživné příběhy o tom, kdo je jeho přítel, od pra-přítele Dvořáka přes olympionika Jiřího Skoblu snad až po Putina a Obamu. 
            Ale nejčastěji nadává, slovo HNUS je jeho nejfrektovanější výraz, takže by se neměl raděj vůbec vyjadřovat k slušnému chování na diskuzích.
            Dále 100x i vicekrát omílá např. dívku lehkých mravů Mášu, faráře Toufara, pra-přítele Dvořáka a další. Ti. nechybí snad v žádném jeho příspěvku. Je to už přímo obsese, o nich by se snad se zápalem rozepisoval i v návodu k použítí leštidla na parkety.

            A když tak náš milý soudruh architekt neustále vzývá faráře Toufara i v článku o válečných veteránech, naskýtá se otázka co s nimi má onen páter společného? V armádě K.u.K. mocnářství co by polní kurát sloužit ještě nemohl, za Ády Češi ve wehrmachtu nesloužili, on Áda věděl proč.
            Ale rozhodně by potomci válečných veteránů nebyli rádi, kdyby se v ostatcích jejich předků někdo hrabal a jak k tomu nebohý kněz Toufar přijde? Když dojde k objevu kostry člověka neandrtálského, je to přínosem pro vědu, ale jaký užitek je z kostí člověka, který zemřel v minulém století po antropologické stránce, to nechápu.
            Omlouvám se pánům Urbanovým, že diskuze sklouzla do těchto podivných úvah, ale vinu za to přičtěte soudruhovi architektovi, který dokáže smíchat do podivné omáčky cokoliv. 
    • Zdeněk  | 20.08.2025 10:25  | Reagovat
      ZA STALINA BYL V SSSR TAKÉ POŘÁDEK,STEJNĚ JAKO V ROCE 68 V TU-ZEMSKU
      Jó, když žil Tito, byl tam v Jugošce pořádek, jenže se to někomu nelíbilo.
      • Zdeněk  | 20.08.2025 10:25  | Reagovat
        ORDNUNGů bylo více,že?
        • Strejček Nimra  | 20.08.2025 10:25  | Reagovat
          Není pořádek jako pořádek
          Ano, Zdeněčku, bylo a více klidu. To bychom museli znát názory těch lidí, kteří tam žili (myslím severní Afriku a Blízký východ). Co by si nyní asi přáli.
  • Joe  | 20.08.2025 10:25  | Reagovat
    Proč má někdo neustálou potřebu hledat špatnosti a kopat kolem sebe?
    Bohužel se ukazuje, že touho mnohých není ani tak rozumná a duchaplná diskuse, ale spíše hledání kontroverzí za každou cenu...
    Není přecejen lepší se trochu udržet? Uctít památku veteránů tak jak si zaslouží a chovat se k ostatním slušně?
    Pod rouškou anonymity je podobné vřískání skutečně jednoduché...
     
    11.11. je dnem vzpomínky na všechny válečné veterány. Pokud jde o ty československé a později české: plnili rozkazy, sloužili vlasti dle vojenské přísahy a svého svědomí. Potenciální chyby vlád, či jiných organizací jsou jiná věc. Není fér to na ně házet.
     
    Díky za článek, za upřímné řádky od srdce.
    Čest památce válečných veteránů!
    • čtenář  | 20.08.2025 10:25  | Reagovat
      Souhlas.
      Proč jen stále vřískat HNUS, HNUS, HNUS ? a vytahovat stále omílané historky a tapetovat cizí příspěvky. 
      I já se přidávám - čest památce našich statečných legionářů, a ti kteří nebojovali a nebojují pro čest a svobodu své vlasti, pouze jen jako nájemní žoldáci, nechť se se svým svědomím vyrovnávají sami.
      • Zdeněk  | 20.08.2025 10:25  | Reagovat
        SVĚDOMÍ ANO-NYMA, KDE NIC NENÍ, ANI ČERT NEBÉŘE
        • čtenář  | 20.08.2025 10:25  | Reagovat
          Copak o mne.
          Ale na pana architekta nepřijde čert, ale Putin a udělá budliky, budliky. Musíte se soudruhu architekte honem naučit nějakou básničku, aby vás nestrčil do pytle. Třeba: Pro koho Havel žil, všem lidem pro štěstí, po něm se jmenují letiště, náměstí. Až přijdu do Prahy, průvody dohoním, také se Havlovi hluboce pokloním.
          To je blbý, to se bude líbit. (Tak to říkal pan Werich).
    • Strejček Nimra  | 20.08.2025 10:25  | Reagovat

      Ano, 11.11. Den válečných veteránů, ale nevím jestli také ti naši "noví kámoši" berou za veterány ty novodobé, co rozeštvávají na rozkazy svých velitelů mnohé země a zavádějí tady jejich pseudodemokracii (ale asi ano). Nám se to hodí, protože těch původních veteránů už moc není. Komu by se potom dávaly metály a pořádaly slavnostní akce, že.
      V každém případě  "veteráni" po r. 89 jsou žoldáci každým coulem. Jdou do misí  za velmi dobré peníze. A mnozí se tam jenom hrnou pro ty prachy, druzí ne. A to svědomí...takové prachy jen tak za půl roku hnedle nevyděláš. To si musí každý přebrat sám. To, že jsme v NATu je ostuda našich prvních politiků a vlád (chtělo to referendum) a mně je za to hanba. Protože mělo být zrušeno s Varšavským paktem. Ve světě by bylo možná lépe a méně konfliktů a  řešilo by to OSN, které k tomu bylo určeno. Nikoliv NATO a USA.
      Takže čest památce veteránům I. a II. světové války.
       
      • Zdeněk  | 20.08.2025 10:25  | Reagovat
        A PUTINOVÝM TANKŮM NA KRYMU A UKRAJINĚ
        • čtenář  | 20.08.2025 10:25  | Reagovat
          Chudák stará.
          Už se mu zase zdálo o Putinovi. Tak už buďte hodný, soudruhu architekte nebo na vás přijde Miluláš s Putinem. Už se to blíží.
          • Zdeněk  | 20.08.2025 10:25  | Reagovat
            Tak už buďte hodný, soudruhu architekte nebo na vás přijde Miluláš
             
            NE-MILÝ ANO-NYME
            Ukončete se svými boys mé osočování z kolaborace z KSČ etc.
            Dost si vážím  současného předsedy  KSČ v Jihlavě,   
            kterého  v souladu  se svým posledním blogem oslovuji
            “ S ÚSMĚVEM“ a podáním ruky:“ Ušlechtilý komunista“.
            Ing. Šlechtický, je myslím dosti hrdý na svého učitele Profesora Vladimíra Veselého. 
            Stejně jako já jsem hrdý na svého učitele Profesora Rozehnala a Fuchse.
            Jsem přesvědčený, že naše kádrovačka  ve Stavoprojektu,  soudružka Tv. , která mi po totáči, při čekání v MŠ na vnouče „S ÚSMĚVEM“ řekla, že dobře znala mé politické názory, Vám to potvrdí. Je stále dost pěkná a dost si jistě i pamatuje.
            Pokud Vám a přifařeným, to nebude stačiti, obraťte se na mne znovu  s podobným tvrzením, ale podepište se. Já si soudružky kádrové referentky dost vážím a nerad bych zbytečně zneužíval její jméno touto cestou. Vím, že „nepřekabátila“ po roce 1989, jako redaktor Jiskry v roce 1968, který se pod svůj článek v roce 1975 adresovaný architektovi podepsal:
            Milan Dvořák
            per manentním   ANONYMEM "ČTENÁŘ"em,
            KTERÝ NEDOSPĚL SVÝM PODPISEM NA OBČANA TÉTO ZEMĚ,pohdrdá,
            stejně jako většina NORMÁLNÍCH ČTENÁŘŮ  JL, také
            Ing. arch. Zdeněk Gryc  
            PS.od roku 1989 za jiný názor není postih,
            je to pouze stud,či zbanělost!
            • čtenář  | 20.08.2025 10:25  | Reagovat
              Odpověď máte jinde.
              Já zase pohrdám (ne pohdrdám a ne zbanělostí) tapetováním příspěvků vlastních i cizích. Loučím se baťovským pozdravem Čest práci !
              • Zdeněk  | 20.08.2025 10:25  | Reagovat
                "POKLONA" je věnována HRDINOVI, anonymní pomluva jeho osoby je hnusná ZBABĚLOST
                • čtenář  | 20.08.2025 10:25  | Reagovat
                  A kdopak a kdepak ho tady pomlouval? Když jste takový zručný tapetář, ztapetujte to.
                  Já tady pořád čtu jen HNUS, HNUS, HNUS, jako na polámaném flašinetu. Dupete tady nožičkama a moc a moc mi připomínáte ječení řeznice Madlény, když po ní chtěli, aby podepsala Uloupené Kosovo. Viděl jste to video? Doporučuji, je skutečně výživné. 

Přidat Komentář Vrátit se nahoru

Reklama Reklama
Reklama