Co dělat s linkou č. 6
Vedení dopravního podniku pořád neví, proč linkou č. 6 jezdí tak málo cestujících. Odpověď je jednoduchá. Jízdní řád této linky totiž nepočítá s tím, že vlaky mívají docela často několikaminutová zpoždění. Autobus pak zcela prázdný odjede a čeká na náměstí, místo aby počkal na příjezd vlaku. Cestující, který vystoupí z vlaku pak má dvě možnosti. Buď si nesmyslně počká třeba čtvrt hodiny na další autobus, nebo dojde na zastávku k Bille. Většina lidí spíš volí to druhé. Proč nelze do jízdního řádu vložit větu ve stylu jaký mívají osobní vlaky: „autobus čeká na příjezd vlaku, nejdéle však 10 minut po svém pravidelném objezdu“?
Ono je to s linkou 6 ještě daleko jednodušší. Na městském nádraží vystupují ti co mají svůj cíl v dosahu chvilky chůze. Ten kdo hodlá použít MHD jede na hlavní odkud má spojení kamkoli bez přestupu. A těch pár co míří na autobusák (kterými zdůvodňuje terminálová lobby jeho stavbu) stejně šestku použít nemůže..
A proč nejezdí směrem k autobusáku, potom k sokolovně a pak na náměstí?
Dopravní terminál je jeden z dalších megalomanských projektů stávající radnice, který zůstal vybudován pouze z části. Podívejme se na Vrchlického ulici, tam slibují troleje již 8 let, dodnes tam není ani drátek...V Jihlavě se dělají věci od stolu, nepromyšlené, nedotažené do konce a bez jakékoli návaznosti na další věci. A to je chyba. Pak se vyhazují peníze a účel je skoro nulový..
Nedávno tady někdo v diskuzi psal docela dobrej nápad - ať jede linka 6 z Městského nádraží kolem autobusáku, Sokolovny přes náměstí do Ráje. Linka, která má 2 zastávky je o ničem. V případě revizorské kontroly je ale zas hojně využívána romskými spoluobčany, kteří to mají od Billy na město straaašně daleko. Takže bych to nechal zdarma alespoň pro ně. DP odmítá stejně jakoukoliv snahu zamezit těmto černým (nemysleno barvou) pasažérům. Například nástup předními dveřmi, pro začátek by stačilo ve večerních hodinách.
Zrušit.
V
Protože někde jsem četl, že na tu 6 byla nějaká evropská dotace, tudíž jednak nelze zrušit, jinak by se penízky vracely a potom je tzv. doba udržitelnosti, po kterou ten projekt musí žít, jinak by se opět penízky vracely a kontroly po tomhe jdou, to si pište. A troufám si tvrdit, že Jihlava je jedno z posledních měst, kde autobusové a vlakové nádraží není vedle sebe.
Ostrava, Praha, Brno...