Reklama
Dnes je úterý 26.08.2025      svátek má Luděk

Jízda nepravidelnosti: Nejstarší byl i nejlepší

SKUPINOVÉ foto účastníků Jízdy nepravidelnosti. V popředí v podřepu dvě profesionální startérky.Foto: Indra SKUPINOVÉ foto účastníků Jízdy nepravidelnosti. V popředí v podřepu dvě profesionální startérky.Foto: Indra
19.08.2025 Zprávy/Komentáře(0), autor:
Bajer Pavel

Necelých 60 motocyklových veteránů dorazilo v sobotu 9. srpna do autokempu ve Štokách. Konal se tam totiž v pořadí již jubilejní desátý ročník Jízdy nepravidelnosti. 
„Letos bylo 59 motocyklů a deset jich bylo se sajdkárou. Podle svých slov to naposledy pořádal pan Vašák, který to celé vymyslel,“ přiblížil Martin Med z Automotoklubu Jihlava, který se závodu účastnil. 
Doplnil, že na příštím ročníku bude zřejmě jiný hlavní pořadatel. Do Štoků dorazilo o deset strojů více, než v loňském roce. 


Jízda nepravidelnosti je amatérským závodem motocyklů vyrobených do roku 1980. Mohou to být jak české, tak i zahraniční stroje. Účastníci nesoutěží, kdo jede nejrychleji. 
Motoristé projíždějí dva 17kilometrové okruhy. První okruh vede z autokempu Štoky lesem kolem Smrčné. Následně se přes Petrovice vracejí zpět do kempu. Druhý okruh se jede opačně. Vyhrává ten, kdo má v zajetých časech z obou okruhů nejmenší rozdíl. 
Soutěžilo se ve třech kategoriích: sólo motocykly muži, sólo motocykly ženy a motorky se sajdkárami. 

 

Zraje nejen víno 
Hlavní kategorii vyhrál nejstarší závodník. „Nejstarším účastníkem byl pan Zdeněk Hübner se strojem ČZ 125 A z roku 1947, který dokonce vyhrál kategorii sólo motocyklů,“ shrnul Med, jenž poděkoval za podporu obcím Štoky a Smrčná. 
Věk neprozradil, pouze to, že nejstarším závodníkům bylo okolo 80 let. Z výsledkové listiny vyplývá, že Zdeněk Hübner měl rozdíl mezi oběma zajetými časy jednu sekundu. 


„Druhý skončil pan Petr Báťa s Jawou 350 a třetí pan Petr Pešout, ten měl DKW,“ pokračoval účastník závodu ze Smrčné. Upřesnil, že celkem 12 soutěžících motocyklů bylo vyrobeno do roku 1945.  
„Byly to třeba stroje NSU, DKW, Peugeot, Indian. Poválečné motocykly byly většinou naší výroby,“ vyjmenoval Med. 
Nejstarším strojem, který se soutěže účastnil, byl americký stroj značky Indian z roku 1927 Ladislava Halušky. Za nejhezčí motocykl byl vybrán ČZ 150 C Aloise Homolky z roku 1950. 

 

Ženy a Ural 750 
Závodu se zúčastnily i tři ženy, které měly vlastní kategorii. Zvítězila Petra Zemanová na Javě Pérák s 27sekundovým rozdílem mezi zajetými časy.  
„Sajdkáry vyhrál pan Petr Adamec s Jawou 350, druhý byl pan Radek Kittler s Uralem 750 (jediný sériově vyráběné motocykl na světě s připínatelným pohonem kola postranního vozíku) a třetí pan Kučírek jel na Jawě 350,“ informoval Med. 
On sám skončil v kategorii sólo motocyklů na 11. místě. Jel na Jawě 175 z roku 1957. V cíli mu naměřili rozdíl mezi zajetými časy 12 sekund. 


„Jsem po nemoci, normálně bych se asi neúčastnil, ale panu Vašákovi jsem to nemohl udělat. Tak jsem odjezdil pouze jízdy a šel jsem si lehnout,“ skromně poznamenal. 
Jak řekl Jízdy nepravidelnosti pravidelně jezdí, protože bydlí „kousek za lesem“ ve Smrčném. Odjezdil všech deset ročníků Jízdy nepravidelnosti. 
Stejně jako loni měl závod dvě profesionální startérky. Závod s praporem zahajovala slečna Denisa jako „maršálka startu“ a v cíli závod odmávala slečna Luciana. Profesionální startérky zajistil sponzor závodu Ivo Lochman. „On se do toho angažuje, ale kupodivu nejezdí,“ podotkl k němu Med. A jak celý závod hodnotí? 
„Všechny stroje dojely do cíle bez poruchy. Je vidět, že lidé mají své veterány v pořádku,“ dodal.  

 

0 komentářů

Přidat Komentář


Reklama Reklama