Reklama
Dnes je úterý 26.08.2025      svátek má Luděk

Lidé přesedají z aut na VDV

Ilustrační foto: archiv JL Ilustrační foto: archiv JL
02.08.2025 Zprávy/Komentáře(0), autor:
Bajer Pavel

Jednotnou jízdenku na vlaky, linkové autobusy a někde i na MHD si občané v regionu mohou pořídit v rámci systému Veřejná doprava Vysočiny (VDV). 
Od ledna 2024 se integrovala do VDV i jihlavská MHD, ale pouze částečně. Ve vozech stále není možné koupit lístky na VDV. Musíte si zakoupit klasickou jízdenku nebo si jízdné zvolit prostřednictvím Jihlavské karty. 


Pokud do MHD nastoupíte například z vlaku, můžete jet na jízdenku VDV zakoupenou po dobu její vyznačené platnosti. Potřebujete-li po Jihlavě jet linkovým autobusem nebo vlakem, musíte mít u sebe papírové potvrzení o vlastnictví Jihlavské karty. 
S tou se cestující mohou vlakem rychle přesunout z hlavního nádraží na terminál ve Starých Horách. Linkovým autobusem mohou přejet rychle z autobusového nádraží například na Polenskou ulici nebo ze zastávky Na Člunku na autobusové nádraží. 
„Za měsíc duben využilo tohoto způsobu přepravy 656 cestujících, v květnu 660 a v červnu 738,“ shrnula ve zprávě Eva Záhorcová z krajského odboru dopravy a silničního hospodářství.  

 

Jihlava hlásí nárůst
V souvislosti s rozšířením VDV do Jihlavy kraj eviduje nárůst cestujících. „Během první poloviny roku 2025 cestovalo s VDV do nebo z Jihlavy celkem 1,42 milionu cestujících. Což je v porovnání se stejným obdobím loňského roku o 4 % více,“ pokračovala Záhorcová. 


Doplnila, že roste i obliba zvýhodněné sedmidenní jízdenky na VDV. 
„Za letošní první pololetí jich (kraj) prodal jen pro cestování do Jihlavy téměř 27 tisíc, dvakrát víc než loni. Do Jihlavy se sedmidenní jízdenkou přitom cestuje asi pětina cestujících,“ upřesnilo město na svém Facebookovém profilu Doprava v Jihlavě. 
Od letošního března kraj vyměnil pro oblast Jihlavska dopravce. Toho dosavadního, společnost Icom transport, nahradily ČSAD Autobusy České Budějovice (BUSEM). 
„Na spoje vyjely moderní klimatizované vozy a o čtvrtinu se navýšil počet spojů z Jihlavy do okolí. Například z Jihlavy do Polné jede v odpolední špičce spoj třikrát do hodiny,“ uvádí Doprava v Jihlavě.  

 

Diskuse veřejnosti
O VDV často diskutují občané na sociálních sítích. „Spoustu odjíždějících lidí donutily modré zóny a uzavírky přesedlat z auta na VDV a auto nechávají v jiných vesnicích, protože spoje špatně navazují nebo přes prázdniny vůbec nejezdí,“ poznamenal například diskutující Lukáš Březina. 


Diskutující Zdenička Tesařová Nováková považuje systém VDV za absolutně uživatelsky nepřívětivý. Soudí tak po víkendové cestě z Telče do Jihlavy. 
Přestoupit chtěla v Předíně, protože to podle ní byl v rámci několika hodin jediný spoj. A zjistila, že jí jízdenka neplatí. „V Předíně lístek nefungoval a museli jsme si koupit jiný, za další peníze, protože tohle dle systému není nejkratší cesta…,“ upřesnila diskutující. 
Kraj jí na sociální síti odpověděl, že cenově výhodná jízdenka VDV platí na nejkratších trasách mezi dvěma místy.  


„Pokud tedy existuje v podobném čase i přímé spojení, ať vlakové nebo autobusové, je lepší si u delších tras zkontrolovat, zda jsou v celé délce v povolených zónách,“ poradil kraj. 
Jindřicha Rokosku na sociální síti zase zajímalo, proč není na VDV i delší časový kupón než sedmidenní. „Zvláště pro školáky je to celkem na h…,“ podotkl.   
„Podle našich informací se delší časové kupony ve VDV chystají s novým odbavovacím systémem, který kraj právě soutěží,“ reagovala na jeho podnět Doprava v Jihlavě. 

0 komentářů

Přidat Komentář


Reklama Reklama Reklama
Reklama