Den vody přinesl díky deváťákům celodenní program
Při příležitosti Dne vody uspořádali žáci 9. ročníku ZŠ Demlova projektový den, kterého se zúčastnili všichni žáci školy.
Žáci 1. stupně se pod vedením svých třídních učitelek a učitelů zapojili do různorodých aktivit přizpůsobených jejich věku. Pracovali s texty, tvořili myšlenkové mapy, tančili a bádali o vodě a jejím významu.
Pro žáky 2. stupně byl připraven celodenní program rozdělený do čtyř tematických okruhů. V prvním okruhu zhlédli film a odpovídali na soutěžní otázky, za které sbírali body k dalšímu úkolu. Ve druhém okruhu se pustili do online únikové hry s názvem Which Fish?, ve které hledali klíče k vyřešení zadaného problému. Třetí okruh byl věnován ochraně před povodněmi prostřednictvím hry Pozor, povodeň!, zkoumání vodních ekosystémů a zeměpisnému pohledu na světové oceány. Ve čtvrtém okruhu si mohli vyzkoušet deset fyzikálních pokusů s vodou a prohlédnout si vodní živočichy.
Kdo při pokusech zůstal suchý, ten prý nepracoval naplno! Žáci tak například dokázali přítomnost atmosférického tlaku, vážili vodu nebo zkoumali její chemické vlastnosti a vlastnosti vodných roztoků.
Na každém stanovišti získávali žáci části kódu, který měli během páté vyučovací hodiny společně rozluštit. Kdo přišel v modrém oblečení, mohl si vyžádat nápovědu. Po úspěšném splnění úkolů si žáci vytočili odměnu na kole štěstí – malého pohyblivého tvora vytištěného na 3D tiskárně.
Závěrečný úkol byl kreativní – každý žák napsal na kapku vody jedno heslo, které pro něj vystihovalo tento den. Všechna hesla byla vystavena na nástěnce ve tvaru mraků a zároveň převedena do elektronické podoby.
Den vody propojil různé vyučovací předměty do jednoho smysluplného celku. Ačkoliv si děti často myslely, že se „neučí“, odcházely domů plné zážitků a nových vědomostí. Na den plný vody budou dlouho vzpomínat i díky obrázkům, které vytvořily ve výtvarné výchově.